VIDEO TRANSCRIPTION
No description has been generated for this video.
W liście do Rzymian 8,30 Apostół Paweł daje nam to, co nazywamy złotym łańcuchem odkupienia. Bóg nas przeznaczył, przeznaczył nas, aby nas powołać, powołał nas, aby usprawiedliwić i usprawiedliwił, aby nas uwielbić. Jest to cudowny łańcuch łaski. Jeśli jednak zatrzymamy się w tym miejscu, to dostrzeżemy kilka niesamowitych dzieł Boga w naszym życiu, ale przegapimy piękny diament, który wisi na tym złotym łańcuchu. Jaki jest więc cel Ewangelii? To niezwykle ważne pytanie. Dzisiejszy odcinek to fragment Kazania, w którym pastor John Piper daje nam odpowiedź. Psalm 16,1 15 rozdział pierwszego listu do Koryntan jest być może najbardziej przejrzystą definicją Ewangelii w całej Biblii.
Często do tego rozdziału sięgają ci, którzy chcą w skrócie zdefiniować Ewangelię, ponieważ właśnie to robi Paweł. Dostrzegam 6 elementów. 5 z nich widać wyraźnie w tekście, a jeden jest niebezpośredni. Pozwólcie więc, że przeczytam ten fragment, a następnie wskażę też 6 elementów mówiących o Ewangelii. A oznajmiam wam bracia Ewangelię, którą wam głosiłem, a którą przyjęliście i w której trwacie, przez którą też dostępujecie zbawienia, jeśli pamiętacie to, co wam głosiłem, chyba że uwierzyliście na próżno. Najpierw bowiem przekazałem wam to, co i ja otrzymałem, że Chrystus umarł za nasze grzechy, zgodnie z Pismem, że został pogrzebany, że z martwych stał trzeciego dnia, zgodnie z Pismem. Oto 6 elementów Ewangelii, które dostrzegam w tym tekście.
Jeśli brakuje któregoś z tych 6 elementów, to nie mamy do czynienia z Ewangelią. Numer 1. Ewangelia jest Bożym Planem. Spójrz na końcówkę wersetu 3. Chrystus umarł za nasze grzechy zgodnie z Pismem, które zostało napisane setki lat przed śmiercią Chrystusa, co oznacza, że Bóg miał Plan. A gdyby Go nie miał, nie mielibyśmy Ewangelii. Byłby to tylko jakiś epizod w historii. Ale to wszystko jest zapisane w Starym Testamencie, setki lat przed tym, jak to się stało. I Paweł mówi, że to jest kluczowe. Numer 2. Ewangelia jest nie tylko Planem Boga, jest faktem historycznym. Chrystus umarł, Chrystus z martwych stał.
Jeśli to by się nie wydarzyło, jeśli nie można było tego ujrzeć ziemskimi oczami, to nie mielibyśmy Ewangelii. Współcześnie jest wielu ludzi, którzy próbują to demitologizować i zamieniać w ideę. To nie jest idea. On jad ryby po zmartwychwstaniu. Numer 3. Ewangelia jest Bożym dziełem dokonanym przez konkretne wydarzenia cierpienia i zmartwychwstania. I przez dokonaniem mam na myśli takie rzeczy jak On umarł za nasze grzechy. Końcówka wersetu trzeciego mówi, Chrystus umarł za nasze grzechy. Jest w tym zamysł. Jest to osiągnięcie. Coś zostało osiągnięte w Jego śmierci. To nie jest przypadkowa śmierć. To Boży projekt. On czegoś dokonuje poprzez to historyczne wydarzenie. Na przykład zakrywa nasze grzechy.
Kolosan 2. 14. Usuwa Boży gniew. Rzymian 8. 3. Odkupuje życie wieczne. Jana 3. 16. Są to obiektywne osiągnięcia obiektywnego wydarzenia, które są prawdziwe bez względu na to, czy przyszedłeś na świat 2000 lat później lub nie. To właśnie mam na myśli mówiąc, że zbawienie jest ekstranos, że jest gdzieś tam poza nami. Bóg dokonał tego w historii. Ono już jest. Dokonało się. I wtedy ja rodzę się 2000 lat później. Numer 4. Ewangelia jest darmową ofertą Chrystusa przyjmowaną przez wiarę, a nie w zamian zauczynki. Ewangelia jest darmową ofertą dla wszystkich przyjmowaną przez wiarę. Chrystus jest ofiarowany Tobie przez wiarę.
Gdzie to widzę? W wersetach 1 i 2. A oznajmiam wam bracia, Ewangelię, którą wam głosiłem, a którą przyjęliście i w której trwacie, przez którą też dostępujecie zbawienia, jeśli pamiętacie to, co wam głosiłem, chyba że uwierzyliście na próżno. Są tutaj te dwa słowa przyjąć i uwierzyć, tak samo jak w Ewangelii Jana 1, 12. Lecz wszystkim tym, którzy go przyjęli, którzy wierzą w jego imię, tym właśnie jest przyjęcie Ewangelii. Nie można na nią zapracować. Opiera się wyłącznie na Chrystusie. Jest poza Tobą. Jezus to osiągnął i tego dokonał dwa tysiące lat temu. Teraz Ty przychodzisz na świat. Słyszysz tę mówinę. Co robisz? Może mówisz.
Zacznę pracować dla Boga, żeby zaimponować Mu tym, jak bardzo jestem moralnie godny. Nie jesteś i nigdy Mu w ten sposób nie zaimponujesz. Otrzymujesz ją. Wierzysz w nią. Przyjmujesz Jezusa jako swój skarb, swojego Pana i swojego Zbawiciela od wszystkiego, od czego potrzebujesz zbawienia i wtedy jesteś zbawiony na zawsze. To jest niesamowita Ewangelia. Numer 5. Ewangelia oznacza zastosowanie osiągnięć dokonanych w historii do naszego serca indywidualnie wtedy, kiedy uwierzymy. Tak więc, przebaczenie grzechów zostało nabyte jednorazowo i jest zastosowane teraz. Wszystkie Twoje grzechy są odpuszczone, gdy uwierzysz. Usprawiedliwienie. Nie zostałeś usprawiedliwiony, gdy Jezus umarł. Jesteś usprawiedliwiony, gdy wierzysz. Wtedy usprawiedliwienie staje się Twoje.
I wtedy to nabyte 2000 lat temu usprawiedliwienie i sprawiedliwość zostaną zaaplikowane, zastosowane. Dlatego używam słowa zastosowanie. Jest zastosowane wobec Ciebie. Albo weźmy pod uwagę życie wieczne. Nie otrzymałeś życia wiecznego, kiedy Jezus umarł. Masz życie wieczne wtedy, gdy uwierzysz. I wtedy to, co On tam nabył, czego tam dokonał, staje się Twoje dzięki połączeniu z Jezusem przez wiarę. Ewangelia jest więc zastosowaniem wobec wierzących tego wszystkiego, co On nabył i osiągnął 2000 lat temu. Numer 6. Ewangelia jest radowaniem się społecznością z samym Bogiem. A jeśli zapytasz, gdzie to widzisz? Cóż, widzę to poza tym tekstem, ale w tym tekście widzę to również w samym słowie Ewangelia.
Ewangelia oznacza dobrą nowinę, prawda? Musisz więc zapytać, co jest dobrego w dobrej nowinie. Jeśli zatrzymasz się na słowach, moje grzechy są odpuszczone i zostałem usprawiedliwiony na sądzie i mogą być wolne i mieć życie wieczne, jeśli na tym się zatrzymasz, to nawet nie wspomniałeś o Bogu. To poważna sprawa. Czy wiesz dlaczego ci przebaczono? Aby twoja wina nie przeszkadzała ci w cieszeniu się Bogiem. Czy wiesz dlaczego zostałeś oczyszczony z zarzutów na sądzie w niebie? Aby twoje potępienie nie przeszkadzało ci w cieszeniu się Bogiem. Czy wiesz dlaczego masz nowe życie i obietnicę nowego ciała? Po to, abyś miał wewnętrzną zdolność, by w końcu cieszyć się Bogiem tak, jak powinniśmy się nim cieszyć.
Wszystko to prowadzi nas do tego szóstego punktu. A jeśli chcesz wiedzieć, gdzie wyraźnie widzę to w Biblii, to najwyraźniejszym tekstem jest 1 Piotr 3,18. Gdyż i Chrystus raz za grzechy cierpiał, sprawiedliwy za niesprawiedliwych, aby nas przyprowadzić do Boga. Powiedziałbym więc, że list do Rzymian 5,11 i 1 Piotr 3,18 to najbardziej przejrzyste stwierdzenia Nowego Testamentu, mówiące o Bogu jako o nagrodzie za cenę Ewangelii.
W tym razie, jak widać, w tym razie, jak widać, w tym razie, jak widać, w tym razie, w tym razie, w tym razie, w tym razie, w tym razie, w tym razie, w tym razie, w tym razie, w tym razie, w tym razie, w tym razie, w tym razie, w tym razie, w tym razie, w tym razie, w tym razie, w tym razie, w tym razie, w tym razie, w tym razie, w tym razie, w tym razie, w tym razie, w tym razie, w tym razie, w tym razie, w tym razie, w tym razie, w tym razie, w tym razie, w tym razie, w tym razie, w tym razie, w tym razie, w tym razie, w tym razie, w tym razie, w tym razie, w tym razie.